martes, 7 de febrero de 2017

Relato 150

                                           Xaranga

Un, dos, tres la xaranga, un, dos, tres ara entres tu, un, dos, tres la xaranga, un, dos tres ara hi surts; un, dos tres, la xaranga..., m’entusiasmava saltar a la corda, Finita en un costat, de l’altra Pepita; jugàvem al carrer de terra encara, un, dos tres, la xaranga, uns deu anys, un, dos, tres ara saltes tu; la pols s’alçava a cada fuetada i quan bufava vent una lleugera polseguera se’ns posava als ulls i aleshores la corda ens atrapava i tocava canvi. Em posava enlloc de la Finita, esvelta Finita, nou anys, amb un senyal al front d’una varicel·la borda mal curada; un, dos, tres la xaranga, un, dos, tres ara hi surts, i entraven més nenes. Era un carrer de terra i de nenes, les meves amiguetes, i jugava al joc que triaven, un, dos, tres la xaranga, com sempre, un, dos tres, ara saltes tu; i passava l’estona amb pantalons curts i suàvem, i les faldilles de la Pepi, curtes, s’alçaven i se li veien les calcetes blanques; en canvi a Finita no, amb el que m’hagués agradat! Un, dos, tres la xaranga, ara entren veloces dos alhora, un, dos, tres, esbossen rialles matineres, jo també ric i sóc feliç, mostro sense adonar-me aquells aparells a les dents que duia vergonyós, i més colla vingué i s’afegí la Rosa, més gran, rossa. Feia xiuli, molt bé. Heu provat de fer xiuli? Era un repte, m’encanten els reptes, m’encantava fer xiuli, saltar-lo i fer tibar la corda, accelerant-la, espetegar contra el terra i alçar fumera a l’aire, engrescar-me, fer volar a la Rosa per veure-li ses calcetes rosses. Un, dos, tres la xaranga, un, dos, tres ara entres tu, un, dos, tres ara hi surts...

        I així entre nenes i cordes, rialles i carrers polsosos de poble va transcórrer ma infància a Móra d'Ebre.                         

No hay comentarios:

Publicar un comentario